VoorBeroepsOnderwijs is een nieuwe dienstverlening voor het beroepsonderwijs die diepgaande kennis van het beroepsonderwijs en programma- en curriculumontwikkeling combineert met jarenlange zakelijke en commerciële uitgeefervaring.

Met deze dienstverlening wil VoorBeroepsOnderwijs de instellingen voor beroepsonderwijs en de toeleveranciers van onderwijs, duurzaam en resultaatgericht ondersteunen. Zo heeft de onderwijsmanager een optimaal effect van de innovatie, houdt de docent de eigen regie in de les en beschikt de student over waardevolle programma’s en leermiddelen.

VoorBeroepsOnderwijs is ontstaan op initiatief van Rypke Procee.

"Beroepsonderwijs maakt jonge mensen groot."

Over Rypke Procee

Beroepsonderwijs en ondernemen lopen als een rode draad door mijn carrière. In al mijn rollen heb ik met collega’s, auteurs en partners nieuwe methodieken, producten en diensten ‘uit de klei getrokken’. Werken voor onderwijs geeft mij veel voldoening. Zeker voor het beroepsonderwijs omdat jongeren daar worden geholpen met hun (be)roeping.

Daarbij werk ik graag samen, want dan geldt: 1 + 1 >2. Ik geef anderen de benodigde ruimte en ik verbind.

 

Ervaring en prestaties

Uitgeefmanager, Edu’Actief / Boom

Als MT-lid was ik eindverantwoordelijk voor vernieuwing en digitalisering van onze mbo en vmbo leermiddelen. Samen met collega’s hebben we een hele nieuwe productgeneratie ontwikkeld. Daarbij begeleidde ik uitgevers, projectleiders, ICT medewerkers, programmeurs en redacteuren.

Inhoudelijke portefeuille: digitalisering, contentstructuur, contentontwikkeling, nieuwe proposities, digitaal platform.

 

Business developer, Edu’Actief / Boom

Als business developer heb ik een nieuw fonds voor welzijn en sport methoden opgezet, waaronder de sportexamens. Als business developer heb ik de markt verkend, netwerken opgezet en proposities ontwikkeld, geproduceerd en vermarkt.

 

Uitgever, Wolters-Noordhoff

Als uitgever was ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling en omzet van de methodes voor natuurkunde, scheikunde, NaSk en techniek. Ik heb bij Noordhoff onder andere de methode Pulsar (nat, sk, NaSk) opgezet, ontwikkeld en vermarkt. Daarnaast heb ik bijgedragen aan het institutionaliseren en groot worden van de Binas.

 

Adjunct directeur / afdelingsleider, Technisch College Ede

Op deze MTS was ik verantwoordelijk voor de afdeling Fontonica/Fotografie. Mijn belangrijkste taak was het verder ontwikkelen van de afdeling, het betrekken van het bedrijfsleven, fondsenwerving en de dagelijkse leiding van de afdeling.

 

Opleidingscoördinator Fotonica

Wat begon als leuke proefjes met lasers bij mijn natuurkundelessen, groeide uit naar een complete afdeling fotonica. Ik ontwikkelde programma’s, schreef leermiddelen, onderhandelde met het Ministerie van OCW over erkenning, zorgde voor een extern netwerk. Een hele leerzame periode waarbij ik met alle aspecten van beroepsonderwijs kennis heb gemaakt.

 

Meer informatie vind je op mijn LinkedIn.

Kan ik u van dienst zijn?